Hoe Custom Help jouw organisatie kan helpen
Adoptie
Een veel gehoorde uitdaging na het invoeren van een CRM-applicatie is de adoptie. Een net nieuw geactiveerde CRM-applicatie moet ingebakken worden binnen de processen van het bedrijf en medewerkers (oftewel de gebruikers) moeten werkzaamheden aanpassen. Dit vergt veel aandacht. In dit whitepaper beschrijven we de 7 stappen van een optimale adoptie. Een belangrijk onderdeel van de adoptie is dat de CRM-applicatie op de juiste manier gebruikt wordt en nog belangrijker op de juiste manier gebruikt blijft worden!
Continuïteit
Helaas hebben veel organisaties te maken met uitval en verloop van personeel. Dit kan ook weer leiden tot problemen in de continuïteit en de kennis van de CRM-applicatie. Uiteraard is er online veel te vinden over de werking van de CRM-applicaties van Microsoft, echter staat daar niks vermeld over de specifieke inrichting die gemaakt is voor jouw bedrijf. Gelukkig hebben we voor deze zaken nu een oplossing!
Dynamics Custom Help
Juist voor dit soort problemen is goede naslagwerk essentieel. Dit kan uiteraard worden vastgelegd in aparte documentatie maar idealiter is deze informatie beschikbaar op de plaats waar de vraag ontstaat, namelijk in CRM zelf! Hiervoor heeft Dynamics de optie om Customer Help in te richten. Met deze functionaliteit word je interactief door het scherm geleid op het moment dat de vraag zich voordoet.
Custom Help in de praktijk
De gebruiker kan Custom Help activeren door op het vraagteken boven in het lint van Dynamics te klikken.
Hierna verschijnt er aan de rechterkant van het scherm een paneel waar de medewerker de gewenste informatie kan vinden. Er zijn verschillende types informatie die getoond kunnen worden, dit zijn:
- Tekst
- Hyperlinks
- Plaatjes
- Video’s
Door op de 3 stippen te klikken kan iedereen met voldoende rechten vervolgens deze elementen zelf aanpassen. De helpteksten blijven daardoor altijd actueel.
Daarnaast is het mogelijk om zogenaamde interactieve elementen aan het hoofdscherm toe te voegen. Daarmee krijgt de medewerker daadwerkelijk de informatie over de elementen die hij op dat moment beschikbaar heeft op het scherm. Hiermee krijgt de medewerker als het ware een ‘guided tour’ door de CRM-applicatie.
In Custom Help worden er 2 interactieve elementen onderscheiden.
- Tekstballon, hiermee kun je bij een bepaald element informatie toevoegen ter verduidelijking.
2. Coachmark, hiermee geef je middels een markering aan waar de gebruiker bepaalde informatie kunt vinden.
Hoe nu verder?
Custom Help inzetten is niet ingewikkeld en kan binnen een week geregeld zijn, wij raden echter wel aan om Xperity je hierbij te laten helpen. Xperity heeft een standaard pakket gemaakt om te helpen bij de inzet van Custom Help. Neem nu contact met ons op om daar meer over te weten, wij helpen je graag verder!