0850 520 720 info@xperity.nl

Dynamics 365 Prijsupdate: Wat je moet weten

Microsoft heeft een belangrijke update aangekondigd van de prijsstructuur voor Dynamics 365, die op 1 oktober 2024 in werking treedt. Dit is de eerste prijsverhoging in vijf jaar*, en deze weerspiegelt de aanzienlijke innovaties en waarde toevoegingen aan de Dynamics 365-suite in deze periode. Hier is een gedetailleerd overzicht van wat er verandert en hoe dit impact heeft op jou als klant van Xperity.

*Vorig jaar is een valutacorrectie doorgevoerd. 

Belangrijke hoogtepunten van de prijsupdate


Ingangsdatum en kennisgevingsperiode:

De nieuwe prijzen gaan in op 1 oktober 2024. Dit geldt uitsluitend voor nieuwe abonnementen. Dit kan zijn bij nieuwe- of bestaande klanten.

Wereldwijde impact: 

De prijsverhogingen zullen wereldwijd van toepassing zijn, inclusief de non-profit markten.

Impact op bestaande klanten:

Bestaande klanten zullen geen wijzigingen in hun prijzen zien tot hun volgende verlengingsdatum op of na 1 oktober 2024. Dit biedt een respijtperiode voor lopende contracten en geeft klanten de tijd om hun budget dienovereenkomstig aan te passen. 

Overzicht van Prijswijzigingen

Hier is een overzicht van de bijgewerkte prijzen voor belangrijke Dynamics 365-producten:

Product Huidige Prijs Nieuwe Prijs 
Dynamics 365 Sales Enterprise* $95** $105 
Dynamics 365 Sales Device $145 $160 
Dynamics 365 Sales Premium $135 $150 
Microsoft Relationship Sales $162 $177 
Dynamics 365 Customer Service $95** $105 
Dynamics 365 Customer Service Device $145 $160 
Dynamics 365 Field Service $95** $105 
Dynamics 365 Field Service Device $145 $160 
Dynamics 365 Finance $180 $210 
Dynamics 365 Supply Chain Management $180 $210 
Dynamics 365 Commerce $180 $210 
Dynamics 365 Human Resources $120 $135 
Dynamics 365 Project Operations $120 $135 
Dynamics 365 Operations – Device $75 $85 

*De euro prijzen zijn nog niet officieel gecommuniceerd
**De huidige prijs in euro is €88,90 (bij een NCE-jaarcontract)

MKBproducten:

Er zullen op dit moment geen wijzigingen plaatsvinden voor SMB-SKU’s, waardoor kleine en middelgrote bedrijven niet worden beïnvloed door deze update. Dit geldt dus voor de Sales en Service Professional en Team member abonnementen. 

 

Redenen voor de Prijsverhoging

De beslissing van Microsoft om de prijzen te actualiseren weerspiegelt de aanzienlijke vooruitgang en nieuwe functies die de afgelopen vijf jaar aan Dynamics 365 zijn toegevoegd. Deze verbeteringen omvatten: 

 1. AI en Automatisering:

  • Verbeterde AI-mogelijkheden die taken stroomlijnen, operaties versnellen en klantbelevingen personaliseren.
  • Geavanceerde automatiseringsfuncties die efficiëntie en productiviteit bevorderen. 

2. Geoptimaliseerde Bedrijfsprocessen:

  • Geavanceerde tools en mogelijkheden die de uitvoering van bedrijfsprocessen en workflows verbeteren.
  • Oplossingen die bedrijfsoperaties en management effectief ondersteunen. 

3. Geünificeerde Data-inzichten en Analytics:

  • Robuuste analytics en data-inzichten die real-time, actiegerichte intelligentie bieden.
  • Tools die workflows optimaliseren, klantinteracties verbeteren en datagestuurde besluitvorming ondersteunen. 

Conclusie

De bijgewerkte prijzen voor Dynamics 365 weerspiegelen de toewijding van Microsoft om hoogwaardige, innovatieve oplossingen te leveren die voldoen aan de evoluerende behoeften van bedrijven. Klanten worden aangemoedigd om de nieuwe prijsstructuur te bekijken en de uitgebreide kennisgevingsperiode te benutten om dienovereenkomstig te plannen. Voor meer gedetailleerde informatie en specifieke prijsaanvragen kunnen klanten contact opnemen met Xperity!