Makkelijker accountmanagement met behulp van AI
Als accountmanager staat alles in het teken van het beheren van je relaties. Hier heb je het druk genoeg mee, en je wilt dus zo min mogelijk tijd kwijtraken aan andere randzaken. Je wilt echter wel al je afspraken, gespreksverslagen, etc. kunnen bijhouden om goed op de hoogte te blijven van je klanten.
Artificial Intelligence (AI) kan hierin een grote uitkomst bieden. Met geautomatiseerde oplossingen voor onder meer gespreksverslagen en overzichtsrapportages bespaar je veel tijd. Met een CRM-systeem met AI-integratie heb je alles wat je nodig hebt als moderne accountmanager!
Weten hoe je AI kan inzetten om effectiever accountmanagement te realiseren? Lees dan verder of download gelijk onze gratis whitepaper, waarin we 5 AI-gestuurde oplossingen voor accountmanagers op een rijtje zetten.
Waarom efficiëntie essentieel is voor accountmanagers
Accountmanagers zijn vaak druk bezig met het beheren van hun relaties. Je hebt afspraken met klanten, lost gemelde problemen op en stelt offertes op. Om de klant zo goed mogelijk te helpen, wil je zoveel mogelijk tijd kunnen besteden aan deze kernactiviteiten en niet aan randzaken.
Toch is het belangrijk dat ook deze randzaken worden afgehandeld, want een goed overzicht van je klantgesprekken, eerder gemelde problemen en andere klantgegevens maakt jouw werk makkelijker. Ze helpen je namelijk voorbereid gesprekken in te gaan en een beter overzicht te hebben van je klant.
Om zoveel mogelijk tijd te kunnen besteden aan je relaties is het daarom belangrijk om efficiënt met deze processen om te gaan. Zo beschik je én een goede database én heb je genoeg tijd om deze toe te passen! AI is hiervoor de perfecte oplossing.
Hoe helpt AI bij jouw dagelijkse werkzaamheden?
Er zijn meerdere manieren hoe je AI kan toepassen binnen accountmanagement:
Automatische transcriptie van gesprekken: Met AI kun je gesprekken (zowel online als fysiek) laten opnemen en transcriberen met een simpele druk op de knop. Vervolgens vat de AI het gesprek samen en noteert het de actiepunten die uit de meeting zijn gekomen. Zo hoef je geen notities meer bij te houden en na afloop in te voeren.
Automatische email creatie: Met AI kun je automatische e-mails genereren op basis van de data die je tot je beschikking hebt. Als een klant bijvoorbeeld een vraag heeft over een product, kan AI met behulp van de data in je systeem een passend antwoord formuleren. Je past deze mail desgewenst eenvoudig aan en verstuurt hem direct.
Realtime inzichten: Vlak voordat je in gesprek gaat met een klant nog even snel de laatste informatie rondom de klant bekijken: je kent het vast wel. Door AI toe te voegen aan een dashboard krijg je nog sneller inzichten die je helpen als je onderweg bent. Door AI te vragen patronen en trends te identificeren ga je nog beter voorbereid het gesprek in.
Hoe kun je aan de slag met AI?
Hoewel AI al een tijdje bestaat, is de technologie recent enorm gegroeid. Er worden continu nieuwe toepassingen ontwikkeld, waardoor er steeds meer manieren ontstaan om jouw werk te vereenvoudigen. Hoewel sommige toepassingen dus nog toekomstmuziek zijn, is er nu al ontzettend veel mogelijk en kun je direct aan de slag met AI.
In ons whitepaper geven we 5 voorbeelden van AI-gestuurde oplossingen voor accountmanagers. Daarnaast zijn er echter nog veel meer mogelijkheden. Wil jij meer doen met AI binnen jouw organisatie, neem dan zeker een keer contact met ons op! We denken graag met je mee over wat er binnen jouw organisatie mogelijk is.
Download het whitepaper
Klantverhalen
Wij hebben al meer dan 100 bedrijven ondersteund bij het optimaliseren van bedrijfsprocessen door de inzet van Microsoft Dynamics 365. Hieronder lees je meer over hoe zij dit ervaren hebben.
Stichting Giving Back creëert meer leads met behulp van Dynamics 365
Stichting Giving Back creërt meer leads met behulp van Dynamics 365Stichting Giving Back is een organisatie die zich inzet voor jongeren voor wie...
Hulphond Nederland begeleidt hulphonden van Pup tot Pensioen met Dynamics 365
Hulphond Nederland begeleidt hulphonden van Pup tot Pensioen met Dynamics 365Hulphond Nederland is een non-profit organisatie die zich richt op het...
Motivaction implementeert nieuw Dynamics systeem samen met Xperity
Motivaction implementeert nieuw Dynamics systeem samen met XperityMotivaction is een marktonderzoeksbureau wat bedrijven helpt met het vinden van de...
Onze laatste blogs
We delen graag onze kennis met jou, om samen te groeien!
Hoe AI jouw werk in de zorg makkelijker kan maken
Hoe AI jouw werk in de zorg makkelijker kan makenGeschreven door Eman Khalil, consultant bij XperityAls iemand die in de zorg heeft gewerkt, weet ik maar al te goed hoe zwaar de administratieve taken kunnen zijn. Terwijl je eigenlijk het liefst zoveel mogelijk tijd...
Artificial Intelligence: De nieuwe revolutie in de zorg?
Artificial Intelligence: De nieuwe revolutie in de zorg?De gezondheidszorg in Nederland staat op een keerpunt. Terwijl de bevolking vergrijst en de vraag naar zorg stijgt, wordt de druk op de zorg steeds groter. Al jaren wordt er gezocht naar een antwoord op de vraag:...
Let op accountmanager! Dit is hoe AI jou gaat helpen
Let op accountmanager! Dit is hoe AI jou gaat helpenDe wereld van de accountmanager verandert in razendsnel tempo. Van de manier waarop Sales wordt bedreven tot de wijze waarop klantrelaties worden beheerd. Logischerwijs speelt technologie, en met name AI, hierin een...